یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

پای کاناپه به ماجرای تهیه‌کننده بازداشتی باز شد

کیانوش عیاری

همشهری آنلاین: پس از بازتاب‌های گسترده انتشار خبر بازداشت سرمایه‌گذار «شهرزاد» همزمان با کلید خوردن فصل دوم این سریال محبوب شبکه نمایش خانگی، سازندگان فیلم سینمایی «کاناپه» نخستین کسانی بودند که ترجیح دادند خود را از تبعات ماجرا مصون نگه دارند.

هر چند ابتدا به‌نظر می‌رسید شهرزاد تنها پروژه‌ای است که تحت‌تأثیر بازداشت سیدمحمد امامی قرار می‌گیرد اما روز گذشته مجری طرح تازه‌ترین تجربه کارگردانی کیانوش عیاری اعلام کرد 20درصد سرمایه این شخص معادل 300میلیون تومان به‌احتمال فراوان به او بازگردانده خواهد شد. براساس آنچه شاهرخ دستورتبار به ایسکانیوز گفته، کاناپه با سرمایه یک‌میلیارد و 500میلیون تومانی تولید می‌شود و حالا تهیه‌کنندگان باید با کاهش 300میلیون تومانی سرمایه کنار بیایند.


این در حالی است که بازداشت امامی به اتهام دخالت در سوءاستفاده‌های مالی صندوق ذخیره فرهنگیان، چند پروژه دیگر جز کاناپه را هم دچار مشکل می‌کند. «خوب، بد، جلف» نخستین تجربه کارگردانی پیمان قاسمخانی است که گفته می‌شود محسن چگینی آن را با پول و سرمایه امامی تهیه و تولید کرده است. این فیلم که برای نمایش عمومی پس از ماه‌های محرم و صفر آماده می‌شود، شاید به این زودی‌ها رنگ پرده را نبیند و حتی سرنوشت حضور آن در جشنواره سی‌وپنجم هم از همین حالا در هاله ابهام باشد.

علاوه بر کاناپه عیاری و فیلم اول قاسمخانی، حق پخش برخی از فیلم‌های مهم امسال هم با سرمایه امامی تأمین شده است که از آن جمله می‌توان به «دراکولا» رضا عطاران، «محمد رسول‌الله(ص)» مجید مجیدی و البته 2پروژه در دست تولید «نهنگ عنبر2» به کارگردانی سامان مقدم و «گشت ارشاد2» سعید سهیلی اشاره کرد. اگر مقدم و سهیلی پول حق پخش ویدئویی آثار خود را هزینه تولید کرده باشند، کار برای آنها مشکل‌تر هم می‌شود.

مهم‌تر از همه اینها، سرنوشت فصل دوم شهرزاد است که حالا دیگر سیدهادی رضوی را هم کنار خود نمی‌بیند. نخستین نشانه‌های اختلاف میان رضوی با حسن فتحی کارگردان و امامی، تهیه‌کننده و دیگر سرمایه‌گذار موفق‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی در اواسط عرضه فصل اول و در ماجرای موسوم به حسین شریعتمداری رخ نمود. زمزمه‌های کناره‌گیری رضوی از این پروژه از همان زمان به گوش می‌رسید و حالا که فصل دوم آن وارد مرحله تولید شده است، این سرمایه‌گذار دیگر کنار گروه تولید نیست.

در همین حال، حضور رضا کیانیان در پشت صحنه فصل دوم شهرزاد در نخستین روزهای تصویربرداری به برخی حاشیه‌ها دامن زده است. برخی این حضور را گامی در راستای حمایت از بازیگران و عوامل می‌دانند و عده‌ای دیگر هم معتقدند بازیگر سرشناس شاید در فصل دوم نقشی مهم برعهده بگیرد. صحت و سقم این ماجراها به‌زودی مشخص می‌شود، به شرطی که کار تولید با وجود غیبت اثرگذار تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.